Internetové obchody s herními kódy mají problém. Aspoň tedy ty, co nejsou součástí oficiální distribuce Ubisoftu. Vydavatel se rozhodl, že do budoucna změní způsob digitální distribuce her. Dosud tu fungovalo tak, že Ubisoft konkrétnímu obchodu prostě poslal sadu klíčů, které pak daný e-shop prodával na svých stránkách. Často se ale stávalo, že se klíče dostaly tam, kam neměly. Buď docházelo k přeprodeji nebo dokonce ke krádežím klíčů.
Ubisoft proto navázal spolupráci se společností Genba Digital, jejíž systém funguje automaticky bez nutnosti někam posílat klíče. Systém si prostě sáhne do databáze Ubisoftu a aktivuje klíč přímo na Uplay účtu konkrétního zákazníka.
Funguje to tak například na Humble Store (sám jsme si to nedávno vyzkoušel při nákupu Assassin’s Creed: Origins v rámci předplatného Humble Monthly za 250 Kč). Po zaplacení vás e-shop přesměruje na Uplay, kde se přihlásíte a hra se vám přidá do knihovny.
Co to znamená pro hráče? Při nákupu krabicovek se nic nemění, ale dá se očekávat, že v budoucnu se nové hry Ubisoftu nebudou objevovat v nabídkách e-shopů, jako je Kinguin či G2Play, které hry mnohdy prodávají pod doporučenou cenou. Jinými slovy – pokud budete chtít ušetřit, máte smůlu. Je ale možné, že si e-shopy najdou jiné zdroje…