Po téměř dvou letech od vydání Albionu Online se jeho tvůrci rozhodli nechat hru Free-to-Play. Podle oficiálního vyjádření to nemělo nic společného s úpadkem herní komunity (která prý pozvolna rostla), ale spíše šlo o preventivní krok k celkovému posílení komunity proti jiným MMORPG hrám, které mají vycházet.
A jaký že je rozdíl mezi novým F2P hráčem a premium členem (placeným měsíčně)? Klasicky se jedná hlavně o bonusy do povyšování vašich schopností, získávání více peněz z nepřátel nebo o snížení daně z prodeje vašich věcí na tržišti. Prostě pokud zaplatíte nějakých 226 korun měsíčně, bude váš život v Albionu mnohem příjemnější.
Byli jsme u toho
Pochopitelně jsem si nemohl nechat spuštění F2P verze Albionu ujít a taky jsem ho chtěl vyzkoušet. Stalo se ale to, co každý čekal. Servery nestíhaly a docházelo k přetížení. Aby Albion aspoň nějak fungoval, museli vývojáři začít příliv lidí regulovat, a tak vznikl pořadník.
Po zhruba půl hodině čekání jsem se konečně dočkal a dostal se do světa na tutoriální ostrov. Hráčů tam bylo celkem dost, ale potvory se spawnovaly rychle a suroviny (stromy, bavlna, kámen) taky, takže se mi v podstatě nestalo, že bych musel na něco čekat. Jediný problémem byly občasné lagy, ale to se dá pochopit vzhledem k velkému náporu nových hráčů.
Největší překvapení mě čekalo, když jsem dokončil tutoriál na ostrově a vyplul na lodi do města ve skutečném světe Albionu. Lidí tady bylo totiž asi tak 100x víc než v tutoriálu. Lagy a sekání hry bylo všudypřítomné a já se snažil jen o to co nejdřív vypadnout na pláně, kde bych mohl znovu začít lovit zvěř nebo najít důstojného protivníka. Bohužel asi 2 minuty poté, co jsem z města odešel, mi hra spadla (nevím, jestli za to může můj počítač nebo herní klient) a já při opětovném přihlášení znovu narazil na pořadník.
Tím jsem svoje dobrodružství ukončil – zatím. Do Albionu se každopádně ještě vrátím a pokud to stav hry jen trochu dovolí, sepíšu (a natočím) podrobnější dojmy.