Battle Royale her je v dnešní době jako máku, a tak se nabízí otázka: není už toho trochu moc? Není! Teda… minimálně v DICE si to nemyslí. Před nedávnem totiž vydali Firestorm, nový Battle Royale mód pro Battlefield 5. Čím se liší od konkurence?
Zaprvé mapou. Zatím je teda ve Firestormu bojiště jen jedno, ale zato pořádné! Větší mapu budete v jiných hrách jen těžko hledat. Navíc je opravdu rozmanitá a nádherná. Na zasněženou krajinku radost pohledět – teda, pokud po vás zrovna někdo nestřílí.
Destrukce prostředí – další specialita Battlefieldu – je taky parádní. Ukryl se před vámi celý squad v kostele? Není problém, jedna rána z děla a ze svatostánku zbydou jen základy. Destrukci má mód i v názvu. Ve Firestorm je zóna v podstatě ohnivá smršť, která nenechá kámen na kameni. Bere domy, lesy, a pokud se zapomenete, smete i vás. Kromě toho, viditelnost se mimo zónu prakticky blíží nule.
Neobvykle rozsáhlý je oproti jiným Battle Royale hrám i vozový park. Po celé mapě je rozeseto více než 15 typů vozidel, které by se daly rozdělit do skupin podle využití. Základem jsou dopravní prostředky pro rychlejší přesun po mapě. Patří mezi ně osobní auta (včetně obojživelného vozidla) nebo třeba malá helikoptéra. Pak jsou tu větší stroje, které vás nejen přepraví, ale už jsou taky vyzbrojené. Například polopásový obrněný transportér. Třetí skupinou jsou vozidla určená čistě k boji – prostě tanky.
Ty ale nenajdete jen tak zaparkované na každém rohu a k jejich získání budete muset vynaložit trošku úsilí. Například musíte otevřít bunkr, ve kterém se tank nachází. Může se to zdát jako hračka. Jenže otevírání je doprovázeno hlasitou sirénou, čehož si pravděpodobně všimnou všichni hráči v blízkém okolí, a když nepřijdou hned, můžete si být jistí, že čekají někde za bukem s panzerfaustem. Jo a fanoušky Farming Simulatoru potěší přítomnost specialitky v podobě krásně rudého traktoru.
Všechno ostatní tak nějak zapadá do Battle Royale standardu. Do boje se na mapě pro 64 hráčů můžete pustit na vlastní pěst v sólo režimu anebo zkusit štěstí v čtyřčlenném týmu. Na výběr jsou i čtyři třídy, ale efekt na hru to nemá žádný. Mění se jenom uniforma.
Lobby má podobu hangáru, kde si můžete před odletem vyzkoušet pár kvérů. Zbraně jsou rozdělené do tří skupin a barevně rozlišené na zelené, modré a fialové podle rarity. Zatímco zelenou barvou jsou označeny všudypřítomné samopaly, brokovnice a pistole se základní výbavou, zbraně označené fialovým štítkem najdete jen výjimečně. V dropech, sejfech a u zásobovacích bodů, které se objevují náhodně po mapě a je potřeba je nejprve zabrat. Barevné rozdělení má samozřejmě i ostatní vybavení, jako jsou batohy nebo neprůstřelné vesty.
Systém lootění je bohužel naprosto příšerný. Něco tak nepřehledného jsem už dlouho neviděl. Zapomeňte na to, že by ze zabitého soupeře vypadla nějaká bedýnka, ve které máte vše pěkně srovnané. Tady jsou věci naházené na jedné hromadě a vy je musíte sbírat jednu po druhé pěkně ze země. „Ideálně“ ve vysoké trávě. Už si začínám zvykat, že si třikrát vezmu jinou zbraň, než se mi konečně podaří sebrat lékárnu, kterou se celou dobu snažím zvednout. A co teprve, když leží více těl na jednom místě. Totální chaos!
To je ale za mě asi jediný větší neduh parádního Firestormu. Věřím, že nejsem sám, komu přijde tenhle styl lootu nešťastný, a doufám, že se třeba časem dočkáme vylepšení v některém z updatů. Protože hra jinak vypadá nádherně, hraje se dobře a určitě má do budoucna potenciál.
Otázkou zůstává, jestli nepřišel Firestorm trošku pozdě. Konkurence je silná a dokáže nabídnout spoustu zábavy za nula peněz.