Po několika odkladech konečně vyšlo Path of Exile i na Playstation 4. Nic tak nebrání tomu, abysme prozkoumali krásy Wraeclastu z pohodlí gauče. Stejně jako na PC a Xboxu je hra ke stažení zdarma a členové PS+ se mohou navíc těšit na malý dárek. Jde o Infernal Skull skin na helmu a peta v podobě ohnivé žabičky, která za vámi bude všude skákat. Nic kvůli čemu bych kupoval předplatné PS+. Na druhou stranu, pokud chcete hrát multiplayer, stejně se bez něj neobejdete. Mimochodem, to je celkem neobvyklý požadavek, protože většina dnešních free to play her plusko k hraní onlinu nepotřebuje. Mě osobně to moc netrápilo, protože ho už koupené mám. Co naopak potěší, je to, že místo klasických tří hráčů jich můžete ke společnému hraní přizvat až pět. Než ale začnete rozesílat pozvánky na všechny strany, pojďme se podívat na to, jak vlastně povedlo převést klasickou diablovskou klikačku na páčky a tlačítka Dualshocku.
Překvapivě dobře! Teda takhle, když jsem poprvé měl přijít na to, jak se pracuje s inventářem, nebo jak se bindují spelly, byl jsem lehce zmatený, i když mám v původním Path of Exile odehráno stovky hodin a na PSku sem jako doma. Tutoriál skoro neexistuje, a tak si na vše musíte přijít sami stylem pokus/omyl. Na druhou stranu, po objevení všech možností mi stačilo pár hodin na to, aby se mi ovládání dostalo pod kůži, takže jde spíš jen o zvyk. Pohyb postavy pomocí páček je příjemně intuitivní. Částečně funguje i prediktivní zaměřování nepřátel, nahrazující klasický kurzor. Horší je to se sbíráním předmětů. Občas jsem musel doslova tancovat na místě, než se mi povedlo vybrat ten, který jsem chtěl sebrat. Naštěstí jsou v PS4 verzi už v základu implementované loot filtry, takže se nemusíte přebírat haldou odpadu. Chybějící kurzor jsem nejvíc pocítil při hře za nekromancera a pokusech oživit z haldy padlých nepřátel konkrétní mrtvolu. To je momentálně skoro nadlidský úkol.
Vývojáři mají co dohánět i co se optimalizace týče. I při dobrém připojení k internetu se hra na mapách, kde je hodně potvor, seká a dochází k desynchronizaci vaší reálné polohy a tím, co vidíte na obrazovce, což vás většinou stojí život. Hra mi také několikrát úplně spadla, a to v endgame kontentu dokáže naštvat. Pořád jde ale o menší problémy, než ty co provázely spuštění hry na Xboxu, takže je vidět, že se v GGG poučili. Ostatně od nedávného vydání hry už proběhly tři opravné patche.
Aby to nevyznělo, že je hra jen plná chyb, nabízí PS4 verze i několik inovativních věcí, které bych klidně uvítal na počítači. Například identifikování předmětu jedním tlačítkem bez potřeby nejdřív vybrat identifikační svitek, nebo trade market, kde si pomocí jednoduchého filtru najdete to co hledáte a pošlete nabídku. Pokud s ní prodávající souhlasí, vyzvednete si rovnou už požadovaný item. Jen škoda, že se nedá vyhledávat přímo podle jména. Pro zlepšení a zjednodušení herního zážitku by se samozřejmě ještě dalo pár věcí udělat, ale jde víceméně o drobnosti. Ocenil bych například možnost namapovat si na ovladači flašky podle sebe, vytváření vlastních loot filtrů nebo možnost vypnout zaměřování ostatních hráčů, protože zobrazování jejich profilů místo toho, abych se odportoval z města dokáže být neskutečně otravné.
Přes všechny drobné nepříjemnosti si zatím Path of Exile na PS4 užívám a se svou nekromancerkou se už blížím do posledního aktu, po kterém konečně začne ta pravá zábava. Pokud se vývojářům podaří odladit některé z hlavních problémů, jako například pády, půjde o velmi povedený port.